Η προστασία του εμπορικού σήματος είναι πρωτίστως ζήτημα χάραξης στρατηγικής για μια επιχείρηση. Για να επιτευχθεί ο στόχος πρέπει να χρησιμοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα μέσα, τόσο με αμυντικό, όσο και με επιθετικό τρόπο. Όλα ξεκινούν από την επιλογή της ονομασίας, του σλόγκαν ή του λογότυπου. Η επιλογή πρέπει να πληροί δύο βασικές προϋποθέσεις:
α) Το εμπορικό σήμα πρέπει είναι απλό και να καταστεί εύκολα αναγνωρίσιμο από το καταναλωτικό κοινό.
β) Το εμπορικό σήμα θα πρέπει να δυσκολεύει τη ζωή των επίδοξων αντιγραφέων, δηλαδή να ξεχωρίζει σε τέτοιο βαθμό που η απόπειρα αντιγραφής του να καταρρεύσει.
Μετά την κατοχύρωση ξεκινούν οι ενέργειες για την προστασία και η υιοθέτηση μιας αμυντικής στρατηγικής για την προάσπισή του, από επίδοξους αντιγραφείς. Η αποτελεσματική προστασία του σήματος πρέπει να πληροί τρεις προϋποθέσεις.
α) Σωστή χρήση του σήματος
β) Έλεγχος για το ενδεχόμενο αντιγραφής
γ) Άμεση ανάληψη δράσης εναντίον όποιου ή όποιων παραβιάζουν τα δικαιώματα σας που απορρέουν από την κατοχύρωση του σήματος.
Ο διαρκής έλεγχος και η παρακολούθηση των κατοχυρώσεων εμπορικών σημάτων δεν αφορά μόνο τη προστασία του δικού σας σήματος. Όταν κάποιος παρακολουθεί με την δέουσα προσοχή τον ανταγωνισμό, τότε μπορεί να χαράξει πιο εύκολα μια επιτυχημένη επιχειρηματική στρατηγική για το μέλλον.
Tις τελευταίες δεκαετίες ο πλανήτης μας άλλαξε. Η παγκοσμιοποίηση και η ραγδαία τεχνολογική πρόοδος έχουν αλλάξει για τα καλά τα δεδομένα της αγοράς. Η παγκόσμια ζήτηση για υπηρεσίες και προϊόντα αυξάνεται, με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις να διασχίζουν τα εθνικά σύνορα, προκειμένου να απευθυνθούν σε ευρύτερο κοινό. Ο κίνδυνος αντιγραφής ή παραβίασης των δικαιωμάτων που απορρέουν από την κατοχύρωση ενός διεθνούς σήματος είναι μεγαλύτερος από ποτέ. Βασικός παράγοντας για να μειώσετε τα λάθη που κοστίζουν ακριβά είναι η διαδικασία ελέγχου και παρακολούθησης του ανταγωνισμού, προκειμένου να αποκομίσετε και οφέλη από αυτήν. Η αμέλεια στον έλεγχο του ανταγωνισμού ή ο πλημμελής έλεγχος είναι ένα από τα πλέον συχνά λάθη των επιχειρήσεων. Ποιες είναι οι νέες επωνυμίες; Ποια προϊόντα πρόκειται να κυκλοφορήσουν; Τι κάνετε για να διατηρήσετε το προβάδισμα; Στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη αγορά δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο επέκτασης μια εταιρείας σε νέους τομείς δραστηριοτήτων. Πρόκειται για μια στρατηγική βέβαια, που έχει ξεκινήσει από πολύ παλαιότερα τα τελευταία χρόνια όμως, έχει ενταθεί. Φανταστείτε πόσο χρήσιμο θα ήταν να γνωρίζετε πριν δημοσιοποιηθεί το επόμενο βήμα του ανταγωνιστή σας. Αυτό μπορεί να σας το διασφαλίσει η παρακολούθηση της κατοχύρωσης των εμπορικών σημάτων. Άλλωστε αυτό θα είναι και ένα από τα πρώτα του βήματα για να ξεκινήσει μια νέα δραστηριότητα. Αρκετές εταιρείες όμως, παραβλέπουν την καίρια σημασία που έχει η παρακολούθηση των κατοχυρώσεων εμπορικών σημάτων. Μην κάνετε το ίδιο λάθος. Εμπιστευτείτε τους εξειδικευμένους συνεργάτες της BCLA και βρεθείτε μπροστά από τον ανταγωνισμό.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1486730856251{padding-top: 20px !important;padding-bottom: 20px !important;background-color: #808080 !important;}”][vc_column][vc_row_inner css=”.vc_custom_1486730740925{background-color: #eef0f3 !important;}”][vc_column_inner css=”.vc_custom_1486730919287{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 20px !important;}”][vc_column_text]