BCLA: Περιπτώσεις απάτης με το Εμπορικό Σήμα!

Κατοχύρωση Εμπορικού Σήματος

Το Εμπορικό Σήμα είναι ουσιαστικά η ταυτότητα μιας επιχείρησης και των προϊόντων ή υπηρεσιών της. Δυστυχώς όμως κάποιοι επιχειρηματίες παραλείπουν να το κατοχυρώσουν και πέφτουν θύματα απάτης ή αντιμετωπίζουν άλλα προβλήματα. Εμείς εδώ στη BCLA έχουμε δημιουργήσει ένα ειδικά σχεδιασμένο e-book για για το πώς να κατοχυρώσετε το εμπορικό σας σήμα και να αποφύγετε κάθε απάτη.

Η κατοχύρωση εμπορικού σήματος μπορεί να γίνει σε Εθνικό, Κοινοτικό ή Διεθνές επίπεδο, ενώ παράλληλα μία εταιρία μπορεί να διατηρήσει επ’ αόριστον το εμπορικό της σήμα εφόσον πραγματοποιεί την πληρωμή των τελών στα χρονικά διαστήματα που ορίζει η νομοθεσία. Επίσης η κατοχύρωση του εμπορικού σήματος κατοχυρώνει τη φήμη και τη διακριτή θέση της επιχείρησης στην αγορά. Το εμπορικό σήμα εκτός ότι σας προστατεύει από κάθε σχετική απάτη, προστατεύει και το όνομα και τη θέση της επιχείρηση σας στην αγορά και τη βοηθά να χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό που θα βασίζεται στην δική της, μοναδική σφραγίδα. Επίσης συνιστά εγγύηση για το μέλλον!

Οι επιχειρήσεις προστατεύονται από κακόβουλες ενέργειες του ανταγωνισμού κατοχυρώνοντας το εμπορικό τους σήμα και αποφεύγουν έτσι τυχόν απομιμήσεις και άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις. Για παράδειγμα, κάποιος ανταγωνιστής θα μπορούσε να προβεί πριν από εσάς στην κατοχύρωση του ίδιου εμπορικού σήματος,οικειοποιούμενος τη δική σας ιδέα. Πράγμα που έχει συμβεί σε αρκετές επιχειρήσεις και τους κόστισε αρκετά χρήματα για να συνεχίσουν την ομαλή λειτουργία και να ξανά αλλάξουν την επωνυμία τους.

Ας δούμε μερικές περιπτώσεις επιχειρηματιών που απευθύνθηκαν στη BCLA και κατήγγειλαν την απάτη στην οποία έπεσαν θύματα. (Δεν μπορούμε να αναφέρουμε τα ονόματα τους φυσικά λόγω προστασίας προσωπικών δεδομένων)

Ο Κώστας τα τελευταία 10 χρόνια ήταν ιδιοκτήτης αλυσίδας φροντιστηρίων και είχε χτίσει με πολύ κόπο την επιχείρηση του. Δεν γνώριζε όμως ότι έπρεπε να κατοχυρώσει το εμπορικό σήμα του. Μία μέρα ένα από τα παιδιά του φροντιστηρίου τον ενημέρωσε ότι ένας συμμαθητής του από το σχολείο του πήγαινε και αυτός στο φροντιστήριο με το ίδιο εμπορικό σήμα αλλά σε άλλη διεύθυνση, έμεινε έκπληκτος! «Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα μπορούσα τόσο εύκολα να χάσω πελάτες απλά επειδή κάποιος εκμεταλλεύτηκε τη φήμη του φροντιστηρίου μας. Για να συνεχίσει ωστόσο η επιχείρηση να λειτουργεί, έπρεπε να δώσω 3.000€ για αλλαγή της επωνυμίας σε φυλλάδια, κάρτες, ταμπέλες κλπ. Και φυσικά κατοχύρωσα την εμπορική ονομασία.»

Η Νικολέτα, ιδιοκτήτρια καφετέριας, δεν είχε κατοχυρώσει το εμπορικό σήμα της επιχείρησής της γιατί δεν την είχε ενημερώσει κανένας ότι ήταν βασικό. Προσπάθησε να την πουλήσει πριν την κρίση και περίμενε να εισπράξει ένα καλό ποσό. Ωστόσο πάνω στη διαπραγμάτευση με τους ενδιαφερόμενους αγοραστές, δέχτηκε μια φαινομενικά αφελή ερώτηση: Το εμπορικό σήμα το έχετε κατοχυρώσει; Η ίδια απάντησε αρνητικά. Οι ενδιαφερόμενοι σταμάτησαν την ίδια στιγμή τις διαπραγματεύσεις και επανήλθαν μετά από ημέρες με μια νέα σημαντικά χαμηλότερη πρόταση ενώ παράλληλα ενημέρωσαν την ιδιοκτήτρια ότι έχουν προχωρήσει τις διαδικασίες κατοχύρωσης του εμπορικού σήματος της επιχείρησης. «Ποτέ δεν το φανταζόμουν και όμως συνέβη. Φυσικά δεν προχώρησε η διαδικασία αλλά πήρα ένα ακριβό μάθημα. Έχασα μια πώληση από την οποία θα κέρδιζα πολλά χρήματα. Έπρεπε μέσα σε ένα βράδυ να αλλάξω εμπορική ονομασία στην καφετέρια, κάτι που κόστισε αν θυμάμαι καλά 2.000€ για τα φυλλάδια, τις ταμπέλες, τα λογότυπα, ακόμη και τα σουβέρ σερβιρίσματος. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην κατοχυρώσω την εμπορική ονομασία σε ό,τι επιχείρηση και εάν ανοίξω. Μίλησα με τη BCLA και δεν φοβάμαι για καμία απάτη πλέον

Ο Μάριος διατηρεί για πολλά χρόνια ένα από τα πλέον γνωστά εστιατόρια στα Β. Προάστια. Μια οικογενειακή επιχείρηση που την είχε ξεκινήσει ο παππούς του πριν 3 δεκαετίες. Για εκείνον και την οικογένεια του ήταν ένα σοκ, όταν διαπίστωσαν πως λίγα χιλιόμετρα από το μαγαζί τους σε κοντινό δήμο είχε ανοίξει ένα άλλο εστιατόριο με την ίδια ονομασία και μάλιστα είχε τυπώσει φυλλάδια και για διανομή κατ’ οίκον. «Αναγκαστήκαμε να αλλάξουμε την επωνυμία της επιχείρησης και φυσικά κατοχυρώσαμε το νέο εμπορικό μας σήμα. Πέραν του οικονομικού πλήγματος, η βλάβη για εμένα ήταν κυρίως ηθική. Μετά από 35 χρόνια αναγκάστηκα να αλλάξω το όνομα της επιχείρησης που είχε ανοίξει αρχικά ο παππούς μου. Με πολύ αγώνα καταφέραμε να καταξιωθούμε στην αγορά και να προσελκύουμε πελάτες από όλο το λεκανοπέδιο Αττικής. Κάποιοι επιχείρησαν να εκμεταλλευτούν το κύρος και το όνομα που με τόσο μόχθο χτίσαμε. Δυστυχώς τα κατάφεραν από δικό μας λάθος…»

Βλέπετε πόσο εύκολα μπορείτε να βγείτε χαμένοι και να πέσετε σε απάτη αν δεν κατοχυρώσετε το εμπορικό σας σήμα! Αν οι παραπάνω επιχειρηματίες είχαν κατοχυρώσει το εμπορικό τους σήμα, θα μπορούσαν να προσφύγουν στη δικαιοσύνη και να δικαιωθούν αφού ο νόμος προβλέπει μια σειρά από αστικές και ποινικές κυρώσεις, στις οποίες φυσικά περιλαμβάνεται και η καταβολή αποζημίωσης.

Κατοχυρώστε άμεσα το εμπορικό σήμα της επιχείρησης σας μέσω της BCLA και αποφύγετε κάθε απάτη και ηθική βλάβη με ένα τηλέφωνο στο 211-0121395.